Sunday, July 14, 2013

Oh oh Berlijn

Een aantal weken terug ben ik samen met mijn moeder en zus 5 dagen naar Berlijn geweest. Ik mocht voor mijn slagen namelijk een reisje naar een stad naar keuze kiezen en de keuze voor Berlijn was dan ook al snel gemaakt. Ik had verhalen gehoord dat Berlijn een hele creatieve stad is, dat je er heel goed tweedehands kan shoppen (kleding per kilo..AAAH!) en dat er een hele aparte sfeer hangt, helemaal perfect dus! En niks was minder waar, wat een geweldige stad! Het ging al mijn verwachtingen te boven! We zaten in een hotel in het oost-Berlijnse Friedrichshain, zeker wel één van de leukste wijken van Berlijn. Overdag zijn we een hele hoop vintage winkels langsgegaan, waar we ons vergrepen aan de rekken vol kleding, hebben we een aantal rommelmarkten afgestruind, hier en daar wat cultuur gesnoven én hebben we natuurlijk een wandeling gemaakt langs de East Side Gallery. 's Avonds, als we het gevoel kregen dat onze voeten er elk moment af konden gaan vallen, gingen we dan op zoek naar een gezellig restaurantje, waar we ons vervolgens vol propten met al het lekkers dat ons voorgeschoteld werd (shoppen is echt topsport, man wat krijg je daar honger van!).
Oké, genoeg gepraat, op naar de foto's!























Zoals je wel kunt zien in de foto's, is er in Berlijn overal waar je kijkt wel graffiti. Ik, als aankomende illustratie student, vond dit echt fantastisch en onwijs inspirerend. Verder is Berlijn, ondanks dat het misschien op het eerste oog een beetje onguur lijkt, een ontzettend groene, gezellige, vrije en gemoedelijke stad. De mensen zijn er super aardig (tegen ons in elk geval wel!), overal om je heen staan er bomen, planten en bloemen en er zijn talloze leuke eettentjes, restaurantjes en winkels te vinden. 
Met veeeeeeel meer kleding dan we heen kwamen, vertrokken we dan ook weer uit Berlijn (daar moet ik echt een aparte post aan wijden, anders komt aan deze nooit een eind!). Ik heb het er heel erg naar m'n zin gehad en zit dan ook al een hele planning te maken om er, als ik later eenmaal een rijke stinkerd ben, een huisje te kopen..ach je moet wat te dromen hebben!

Oja nog een tip: als je op een zondag in Berlijn bent, moet je zeker een bezoekje brengen aan de rommelmarkt in het Mauerpark! Het is een super grote markt waar veel studenten de inhoud van hun kledingkasten of de spullen van hun oma's rommelzolders verkopen. Super leuk en super gezellig! 

x

No comments:

Post a Comment